Tuesday 16 August 2011

separuh masa pertama

Assalamualaikum..

semalam 15 Ogos 2011
bersamaan 15 Ramadhan 1432H
tarikh yg menandakan
dah 15 hari kita dalam bulan Ramadhan
adakah ibadah kita semakin meningkat, atau semakin merudum?
semalam juga menandakan genap 2 minggu aku di company baru
Alhamdulillah, Tuhan dah banyak mudahkan urusan aku
sekejap saja tempoh aku bergelar penganggur
aku kini berada dalam suasana baru
tidak lagi berada dalam 'comfort zone' aku
persekitaran baru ini, memerlukan aku lebih banyak berkomunikasi
terutamanya dengan yg berlawanan jantina
dan komunikasinya bukan dalam bahasa 'mother tongue' aku
ok, aku anggap ini peluang untuk aku belajar.
oh ya! semalam juga menandakan genap 2 tahun setelah aku melangkah keluar dari alam universiti
rata2 rakan semua sibuk dengan kerjaya
jarang ada masa nak bersua (lain la yg duk satu rumah tu kan..hehe)
jadi aku berharap kita semua masih kita yang dulu
cuma mungkin lebih matang
lebih bijak
dan lebih menunduk ke bumi
cari rezeki, cari rezeki jugak ye..
bekalan akhirat jangan lupa! :)

ok, harap masih tak terlambat nak wish Selamat Menyambut Ramadhan! gunakan kesempatan 15 hari lagi ni dengan sebaiknya ok?




p/s: status? haha. status aku masih sama macam 2 tahun yg dulu. takpe kasik can kawan2 dulu. :P


-first entry dari South Tower, The Gardens-

2 comments:

JiHa said...

tahniah dh dpt keje baru...gud luck...hehe...slmt berpose..

ladygirl said...

thanks jiha..selamat berpuasa kat ko gak..cium haziq byk2 utk ak k! :D