Monday 12 October 2009

ada syaratnya..

salam..lama dah tak update blog..sebenarnya dah kurang idea nak menulis..
kadang2 ada rasa macam nak terminate je blog ni..(tapi sayang!)

tunggu lah sikit masa lagi..mungkin saya akan ada idea yg lebih baik dan bermanfaat utk semua..well..nothing much to say..juz nak wish goodluck kat my lil bro yg tgh amek PMR skg..tomorrow his last paper which is KH..tgk dia cam tak study KH..bak kata dia "KH senang cam petik jari kaki"it better be that easy..kalau tak......hurm~

tadi dia paper maths and sejarah..
citer pasal sejarah..tu la subjek yg saya paling lemah masa PMR dulu..sampaikan masa trial PMR saya hanya cukup2 makan..sikit lagi nak fail (mind u..trial MRSM mmg susah gile)

and talking about maths...i love maths! igt cikgu Din yg baru masuk mengajar kami dak form 3 dengan ke'blur'an yg amat jelas..mungkin kami teruja sbb time tu tak byk cikgu lelaki yg bujang mengajar kat skolah..haha! ops tu bukan apa yg saya nak citer..

tp nak citer..smthg yg paling saya takkan lupa..masa paper maths PMR...saya 'diganggu'! not many people know it..or probably no one know about it..sbb saya tak cerita..cumanya saya berperang dengan perasaan sendiri semasa exam berlangsung..saya 'diganggu' hingga menyebabkan saya was2 dengan setiap jawapan yang saya tulis..dan saya terfikir "matilah aku mesti fail maths ni". kawan2 tak perasan yg lepas exam saya refuse utk bincang semula jawapan sbb saya rasa byk jawapan saya salah..tapi kena selalu ingat, usaha tak habis di dewan peperiksaan..jadi, dengan izin Allah..saya berjaya score paper maths tu..dan saya mendapat pelajaran baru ketika itu, iaitu jangan over confident...

hurm..itu je la saya nak share for this time being..i know, quite lame and wordings tah hape2..takpelah..mungkin dah berkarat sikit..sdg cuba2 untuk menggilap semula penggunaan bahasa(maklumlah sekarang bercakap bahasa komputer..haha!) hingga ketemu lagi.. ;D

p/s: saya sudi kembali belajar di sekolah menengah dengan satu syarat....tiada peperiksaan!

No comments: