Monday 10 October 2011

post-reading symptom

Assalamualaikum..

Penat dah kan dgr aku membebel pasal dah lama tak update blog?
Aku pun penat. So biar je la masa yg menentukan bila momentum aku akan kembali. keh3.

Okeh. Sebenarnya aku sedang mengalami simptom novel post-reading.. haha suka hati je kan aku kasi nama.
berikut adalah simptom post-reading yg aku alami:

1. aku membayangkan alangkah indah kalau hidup aku macam dalam novel. (tapi aku sedar, aku kena bersyukur dengan apa yang aku ada)
2. aku tak boleh tidur malam, sebab segala apa yang aku baca akan terbayang2 kat fikiran aku. especially part-part yang best.
3. aku akan rasa one kind of loneliness, like semua excitement yg aku dapat masa membaca tu dah hilang. kadang2 aku harap novel yg aku baca tu takkan ada penghujung. pernah dengar, The Neverending Story? hmm.
4. kalau ending yg aku baca tu macam takde penyelesaian, aku akan rasa menyesal yg tak sudah sbb baca cerita macam tu. that's why i prefer to read the ending first, then baru beli. aku tau, tak best kan revealing the best part of a novel, which is the ending. tp lagi tak best kalau buku tu dah seronok2 tapi ending nye hampeh.
5. menulis blog ni adalah salah satu simptom nya. sebab aku rasa ada sesuatu yang aku nak luahkan. tapi aku masih tak dapat luahkannya dengan tepat, or aku tak boleh luahkan benda yang sebenar, sebab ia adalah salah satu rahsia terbesar aku.

apa yang aku bebel ni? terima je lah ye. untuk orang yg dah tepu nak menulis, this is better than nothing.



sometimes i feel like i'm ready, but i don't know how to say i'm ready, in a way that people don't take it as its just another joke i made.

1 comment:

~NuWanDa~ said...

i feel the 1st one as well.. and i dont do num 4.. If i know the ending prior my reading/ watching, it would be like a total spoiler..kill the excitement..huhu. but of course, you have ur own reason kann.. :)

and num 5 is intriguing..hehe

p/s: your 'p.s' sounds like a big
'M'?..:D..