Tuesday 11 October 2011

wrong number!

Assalamualaikum..

korang pernah hadapi situasi ni?

ada orang salah no, terdail no korang, pastu bila dah sedar salah no tu, orang tu masih contact2 dan konon nya nak berkenalan lah.

so pernah tak?

ok, sepanjang hidup aku, aku pernah la alami benda ni, ada la dalam 2-3 kali. tapi aneh betul, bila salah2 no ni mesti yg salah no nye lelaki, ataupun mungkin ada jugak terjadi dengan perempuan, tapi apa barang beb perempuan nak berkenalan dengan perempuan kat telefon ni kan.

haha. pengalaman aku yg 2-3 kali tu memang tak berhasil la kan.. zaman aku muda-mudi (eh sekarang muda jugak), aku rasa aku memang expert buat satu conversation tu jadi bosan, and I intentionally did that! yelah, this is real life man! dalam novel boleh la kau nak berkenalan2 then jatuh cinta bagai sampai kahwin dapat anak semua. hoho. in real life, things don't work that way. especially zaman sekarang yang banyak scam, jenayah etc. seriau du-uh!

ok2 aku dah nak masuk cerita punca aku cerita pasal mende ni.

punca nya, sebulan yang lepas (omaigod! aku tak percaya aku akan hadapi lagi benda ni), aku mesej la kawan aku, without knowing yang dia ni dah tukar no fon.

"Weh F***, ko jadi tak nak pegi blablabla..."

pastu lama tak reply aku pun pi la tanya kawan2 aku no baru kawan aku ni. ok fine, memang dia da tukar no fon. ok aku ingat kisah ni dah abes la kat sini.

tup tup.. 2-3 hari lepas tu ada call masuk dari no lama kawan aku ni..
aku pun main angkat je la, dengan niat nak bagitau aku tersalah no. tapi aku angkat takde suara orang pun. aku je sorang yang macam pandai cakap sorang2, "Hello.. Hello.. Hello???"
dah camtu aku pun apa lagi, hang up la kan.

tup tup 2-3 minit lepas tu orang tu mesej, "Ni siapa ye?"
aduhai lemah betol la, aku pun cerita la kedudukannya, pasal aku salah no sume, ok setel kat situ.

then few weeks later, aku tatau la apa lagi dia ni nak, dia miscall aku tengah2 malam, pukul 12 tepat hokeyy. walaupun aku tak tido lagi, memang kejadah kalau aku layan dia ni. mende ni berlarutan untuk beberapa malam. dan sampai ke sudah aku tak layan. kehkehkeh.

until................semalam! aku tengah kelas, dia mesej, "Nk tny ckit bleh x?"
ok, thats another reason why aku malas layan dia.. sebab mesej dia macam kanak2 sekolah. cuba eja elok2 sikit. huhu.

tapi sebab dia ni nampak macam tak putus asa, semalam aku rasa macam, ahh why not give it a try? and kata2 membe aku masa reU sekolah dulu pun terngiang2 kat telinga aku, "kita ni jgn selalu tolak jodoh, takut nanti jodoh tu tak dtg dah". haha. jauh kan aku fikir? tp betul kan, who knows if Allah dah tetapkan jodoh aku nak datang dengan cara ni.

ok sambung balik.. then dia ni pun tanya la nama aku and aku tinggal kat mana.. aku jawab paling simple, "Nama sy A*** (bukan nama sebenar), tinggal kat KL (KL tu luas yaw!)" :P

and then aku tanya dia "Awak umo berapa?"

dia jawab "Umo sy 20 thn", huh bosan betul, budak2 lagi.. haha!

aku pun terus reply, "oh saya umo 24", dia tak tanya pun,aku saje nak bagitau sebab aku excited sgt nak tau apa reaction budak tu.

and reply yang aku tunggu2 pun tiba, "oh takpe la macam tu eh, maaf ya"

-_-"

hohh? kenapalah budak ni buat aku rasa tua sangat??

(oke skg aku rasa nak tampar diri sendiri, korang jgn gelakkan aku pls? :P)

ok ok gelak la, aku memang sengaja nak hiburkan korang pun, kalau tak takkan aku cerita kat sini kan.. heheh..

so conclusion yang aku dapat semalam, don't open the "door" to strangers. :P

and jgn main text msg dalam kelas, you'll regret it! :P sib baik aku sempat catch up jugak dalam kelas tu. tehee~





don't you know, things don't work like that anymore?

4 comments:

Merentas Horizon said...

hahaha.. nice! memang menghiburkan pun.

Unknown said...

hehe..kelakar je..mmg yg selalu buat2 salah msg or kol nie budak2..

ct nasyrah said...

desperate kot budak ni..takde awek agaknye..haha. tu yg main try2 je tu

ladygirl said...

oh lupa plak nak reply comment2 kat sini.. hehe..

sarah: menghiburkan kan? yes! mission accomplished! :P

syaz: kan..tp igtkan budak2 skg da xlayan da benda2 camni..pakai facebook lg sng nak berkenalan, siap bole tgk muka sume..huhu

nasyrah: aku rs dia bosan. ak igt dia da stop da, tup tup da 2 hari dia duk miskol ak tgh2 malam. hadoi mmg ak tak layan.