Friday 11 November 2011

Assalamualaikum.

Selamat Saiyidul Ayyam semua! ^_^
hari ni semua orang sibuk berkongsi tarikh yg cantik.
ada yang suka, ada yang tak suka, ada yang tak rasa apa-apa.
aku? aku termasuk dalam golongan yang ketiga.
sebab kita semua ada kesukaan masing-masing.
macam warna kegemaran, makanan kegemaran, tarikh kegemaran.
semua orang takkanlah sama kegemaran diorang kan.
tapi pada pendapat aku, berpada-padalah dalam sukakan sesuatu.
janganlah terlalu taksub dengan sesuatu.
macam katalah aku suka warna merah, takkanlah hari2 aku nak pakai from top-to-toe semua merah kan. mesti ada yang meluat tengok aku.
takpun hari2 aku makan nasik lemak sebab tu makanan favorite aku.

aku cuma tak setuju part ibu-ibu yg sanggup di caesar kan semata2 nak anak lahir tarikh hari ni. unless kalau ibu tu memang dari awal dah tau tak boleh nak lahirkan anak secara normal tu aku kasi exception. exception pun janganlah baby baru 7 bulan dah nak paksa dia keluar. kesian kat baby.

tapi ibu-ibu yang boleh bersalin normal tapi rela untuk undergo caesarian, aku memang no comment betul. sebab aku as a woman, insyaAllah kalau Allah bagi rezeki aku merasai pengalaman untuk melahirkan, aku lebih prefer to do it naturally. rasalah kesakitan melahirkan, dosa-dosa kau akan digugurkan sepertimana ibu kau lahirkan kau dulu. aku tak cakap caesar tu tak sakit, tapi aku tak rasa dia sesakit orang yang bersalin normal. mak aku selalu cerita time baby keluar dia rasa dunia gelap kejap. dia pun taktahu dia hidup atau mati time tu. erk.

ok2 takpelah. apa pun tu masih tertakluk kepada pendapat masing2. selagi tak melanggar batas2 agama then it should be fine.

ok. Selamat Jumaat semua! Jom baca surah Kahfi hari ni. semoga mendapat keberkatan sempena Saiyidul Ayyam ini. ^_^

yg lelaki jgn lupa pi Solat Jumaat arini yeh




Too much of anything is good for nothing

No comments: