Monday 16 January 2012

Rainbow


Assalamualaikum

Hari ni dah masuk minggu ke-3 aku bekerja dari rumah. Fuh boleh tahan bosan dia. Sebab keje nya hanya tunggu request/email dari team kat UK.

Aku 'masuk keje' pukul 4.30 tapi boleh je kalau nak lambat sikit pun. Sebabnya diorang ni macam kita jugaklah.. masuk keje kul 9, lepak2 breakfast, surf2 sana sini.. kul 10 baru la start keje.. warm up orang kata! hehe.

Oleh kerana aku dah kebosanan duduk rumah, yelah kan, siang2 nak buat apa pun, bukan boleh ajak orang lain keluar ke apa, working odd hours ni, part ni la aku paling tak gemar. sebab aku akan terperuk je kat rumah. astro pun duk ulang tayang cerita yang sama sampai berkali2 aku switch channel tu. ada harapan nak kena terminate astro ni! huhu.

ops..oke sambung ayat tadi.. oleh kerana aku dah kebosanan duduk rumah ni, maka aku pun telah kembali giat dalam 'hobi' yang dah lama aku tinggalkan.. kenapa ada apostrophe kat situ? sebab aku tak pasti la benda ni hobi aku ke tak, sebab nak kata aku selalu buat tak jugak, tapi ia antara aktiviti aku untuk hilangkan stress. nak tau aktiviti apa? hehehe.. taraaaaaaaaaaa...






yeahh baking!! ini adalah hasil aku menggodek minggu lepas. Rainbow Cake! mula2 tu tanya Mama, nak pavlova ke nak Rainbow Cake? Oleh kerana Mama tak berapa suka makan manis2 ni, tapi butter cake oke-oke je la.. so Mama pun cakap buatla Rainbow Cake.

alhamdulillah, first time buat terus jadi, walaupun ada la kek tu pecah sket tapi aku cover baek punya! rasa dia? rasa macam butter cake la.. tapi aku 'ter'alter sikit part buat buttercream icing tu, lalu rasanya terlalu manis. so bila aku bagi orang makan aku warn siap2, jangan makan icing itu!! icing tu hiasan je. heheh.

nak tau camne aku buat kek ni? senang je, refer kat sini yehh.. --> Resipi Rainbow Cake

Ok, selamat mencuba! ada satu lagi hasil godekkan aku, tapi takpe satu satu dulu haa.

p/s: baking makes me happy! and it makes other peoples fat! hua3.. sebab keje aku bake, tapi makan nya sikit je, paksa orang makan je lebeyy. :P

7 comments:

SI PENGEMBARA JALANAN said...

awanis!!! syoknye tgk kek ni.. nak sikit!! telan air liur je ni..heh.

~NuWanDa~ said...

wahhh wanis!! so pretty lah ur cake! menjadikkk!!!

Unknown said...

hebakk la awanis nie..buat kek tu..chanteq kaler2..hihi

Basyirah Abd Rahman said...

Wowwww.. Cantik nmpk! Pndainya buat. First time right:-)

Merentas Horizon said...

awanis, before balik rumah SS2, rajin2 lah buat kan oreo cheese cake.. hahaha!

ladygirl said...

kak shira: ingatkan siapa la si pengembara jalanan ni.. uuu dentist boleh makan manis2 ke..msti jaga gigi kan.. hihi :P

teacher sarah: thanks! tu la tak sangka pulak boleh menjadi. berdebar2 tunggu kek ni masak..

syaz: takde la hebak, ikut resipi internet bulat2, ha kaler2 tu setiap layer kene tunggu masak 15 minit.. jenuh menunggu..

basyi: thanks basyi! yup this is my first time. alhamdulillah menjadi :)

sarah: hehe. boleh2. tapi tah bila ye. tadi boss dah kasi dtg ofis. la ni dah tarik balik dah. kene late shift the whole week jgk.

SaMihaH said...

waahh~ arsyad tgk ni mesti suke..colorful habisss...! hihihi..dia akan amik main ramas2 n comot2 kan his face.. :p