Thursday 8 November 2007

rindu terlerai

-dah dapat jumpa anak Pak Akob semalam.hehe.nak tau Pak Akob tu sape? dia penjual cendol kat seksyen 16, depan masjid tu.bukanlah ada apa-apa yer.cuma selama ni aku tak makan cendol tapi sekali dah pekena Pak Akob punya adooii memang siang malam teringat je la. dah jadi satu rutin untuk bertandang kat gerai dia setiap minggu. orang memang ramai lah.pernah sekali tu pergi dalam pukul 4 petang semuanya dah habis. jilat jari je la.

-sejak dah besar ni banyak benda yang dulu aku tak makan sekarang tibai macam apa je. cendol tu one of them.benda lain apa yer? hm. all sort of chocolate, chocolate cake etc [jarangkan perempuan tak suka makan ni] dulu aku just makan white chocolate. then makanan pedas pun tak boleh [sekarang nasi goreng cili padi pun aku bedal]. banyak la benda. tiba-tiba tak dapat nak fikir.

-benda yang sampai sekarang tak boleh terima is chocolate ice cream. definitely not. chili sauce pun same. boleh makan but lagi baik kalau ada tomato sauce. fruit cake yang ada raisin semua tu. aish. aku hanya boleh terima raisin itself only. not in the nasi minyak or elsewhere. haha. rupa-rupanya perutku agak cerewet. but please believe i can accept petai, jering, tempoyak budu etc etc. perut ni tak dilatih selera bandar. unbelievable? believe it!

-tadi pergi tengok Bee Movie. along and amir have to thank me for the tickets. haha. not a big deal actually. first time tengok movie on their first day of launching. tak ingat nak exam tu. =D it was a great muvee. Barry Bee like Eyy'bee' is sooo kawaiii..hehe..

-then temankan along beli kasut. kasut lagi?? like everytime we went out together dia mesti beli a pair of shoe. sebagai seorang perempuan aku kurang memahami kenapa perempuan perlu ada banyak kasut. as for me i only have satu selipar untuk pergi kedai runcit [selipar jepun yang tak jepun sangat], satu kasut formal untuk pergi kelas, satu yang tak formal, satu sport shoes. tapi tak kesah la. nanti kalau dia tak suka aku la jadi mangsa untuk menerima kasut-kasut tu. mangsa? not really.haha. kasut still elok takkan nak menolak. i guess one day i'll understand about those shoe-maniac-minded.

-but i do understand why we woman need new clothes every time we went out shopping. we felt bored using the same attire, there's no more choices for mix and match. haha. hope we don't feel bored having the same man to be in our entire life. *grin*

-jap lagi nak balik mersing nak ambik wa dengan ayah wa datang sini.we need them sebab abg fadzril nak bawak rombongan meminang.obviously we don't have any experienced people other than both of them. angah , gue tak sangka lho udah mau kahwin. huhu. turn gue pulak bila? haha. tu lagi la tak disangka-sangka kalau terjadi. eii gatal sungguh~ *bluek*

-huh balik mersing! leh la jumpa my favorite barber. i seriously need a hair cut! i miss u auntie what-ever-her-name is..ehe~ know what? walaupun jarang balik mersing dia boleh ingat aku because of my height..she used to said i'm gonna be a model one day.. huh? auntie ni perli ke ape? kalau la dia pernah nampak my friends like mai, fifi,hana, along, illiey and sarah. terasa kecil diriku disamping mereka.

No comments: