Tuesday 7 April 2009

bergelumang dengan drugs

semenjak sibuk dengan tesis sistem badanku semakin tidak betul. malam tidur sesak nafas. batuk tak sudah-sudah. haih. makan macam tak makan. lapar sentiasa tapi bila makan tak sampai half pun. satu bungkus nasik leh buat dua trip makan. 

semalam da mengabiskan ubat batuk cap ibu dan anak, dalam masa dua minggu je da abes sebotol ubat batuk tu. (jgn salah paham..aku makan ikut dos ye..lagipun waktu start makan tu ada baki separuh botol). jap lagi nak bukak botol baru pulak. wah!! batuk bila nak ilang nii? tak tahan tau~

pastu sekarang ni sedang menahan diri dari pengambilan panadol. pening kepala. tapi bila cik sarah terkejut semacam bila aku cakap aku makan panadol actifast dua bijik skali gus and bercadang nak makan lagi pada esok hari nye,  terus la aku cancel niat tu. walaupun memang dos nye cakap makan dua bijik tapi aku tau la mende tu tak bagus and tak elok la bergantung sangat pada drugs ni.  

in the same time sedang develop flu, oh ujian sedang melanda diri ini! dikala kesibukan yang menggila, memerlukan kekuatan mental dan tahap fokus yang tinggi, aku sakit..?! takpelah.. ada la kenangan sem akhir yang aku leh citer kat keturunan-keturunan aku nanti..haha! (mereng merepek2)

k la.. saje je bosan ngadap tesis...nak sambung balik..tgh tunggu cik sarah balik dari library nak gi lunch..lapoooo~~

ubat-ubatanku (bonjela baru dipulangkan tadi..hik2)


p/s: mari mari sapa yg x sihat...bilikku da jadi mini pharmacy da ni...maaf ye...aku bercerita tentang diri lagi...



 

4 comments:

anumz sarah said...

Uish,bnyk dadah ni. Meh aku tolong jual. Aku bakal bukak kedai nanti. Hehe... InsyaAllah...=P

Merentas Horizon said...

haha!awanis..jangan ar sebab kite lak kan..ok2..sy menarik balik kata2 itu..jika ada pening ambillah panadol mengikut dos yg sesuai. Tp sblm tu check lu..adakah kepeningan itu di sebabkan kurg tdo. klu kurg, mmg kene tdo la..amik panadol pun tmbh sakit je..[oh terasa besalah lak tetibe]

ask_far said...

Hahaha kalo truskan buat tesis 4 anotha year mesti dah jadi drug addict dah agaknye =p

ladygirl said...

anum - boleh kte join venture ;D
sarah - anda tak perlu rasa bersalah...mmg btol pn ape yg hg ckp tu...;)
azfar - bkn jd drug addict lor...jadi tokei sensei..haha! ;P