Tuesday 14 April 2009

choices

..hari ini aku berdepan dengan situasi yang memerlukan aku membuat pilihan..
..yang mana setiap pilihan perlu aku korbankan sesuatu..
..bukan mudah membuat pilihan..
..bukan mudah menyenangkan hati semua pihak..
..lantaran satu hari ini hati ku tidak senang..
..maka hidup terasa sangat tertekan..
..tak mampu berbuat apa..
..melainkan berbaring dan memaksa diri untuk tidur..
..cuba melupakan apa yang terjadi..
..cuba menutup rasa bersalah diri..
..namun setiap kali mata tercelik..
..aku masih memikirkan perkara yang sama..
..lantas tangan segera mendail nombor telefon papa..
..sebaik mendengar suara papa..
..terasa seperti mendapat suatu ilham..
..terus aku membuat keputusan tanpa berfikir panjang..
..dan aku tidak kira apa yang akan terjadi selepas itu..
..ternyata selepas bertindak mengikut kata putus tadi..
..lepas sudah segala beban..
..hati ini terasa ringan..
..dan hidup aku berjalan lancar..
..aku dah mampu tersenyum semula..
..dan aku yakin aku masih punya harapan untuk memperbaiki keadaan..
..meskipun ianya tidak akan berlaku esok serta merta..
..seperti yang ku harapkan..


p/s: ibubapa..suara mereka sahaja sudah menjadi penyelesai masalah.. =)
aku sedang dalam mood belajar.. berharap usahaku membuahkan kejayaan sebagai hadiah buat dua orang insan yang sentiasa menyayangiku tanpa syarat..

3 comments:

♥♥me ~ cik sara said...

akk crite ni cam nk pilih bakal suami plak bunyiknye..ahaahaha..klau btol gitu..bwat istikharah lebeyh afdhal..

owhh..sgt shuwiitt..miss mine too~ owh bonda ayahanda..

Anita, Mummy Adzryl said...

wahh.. my sister semakin jiwang in her own words! no no.. bukan jiwang bercinta.. tp jiwang berfalsafah and ber ber ber... ntah!!

heyy.. perasaan menjadi seorang ibu seperti makin ku rasa laa.. tgk benda2 yg remeh temeh pasal baby or anak2 jer boley membuatkan diriku menangis.. hahahaha..

doakan segalanya berjalan lancar.. takot nih nak bersalin!! tp sangat x sabar nak berjumpa A***** F*****!! :D :P

ladygirl said...

adik sara --> pilihannya takde camne nak pilih lak dik...hehe..

angah --> baru kamu tau abby ni camne..heheh..yer2 abby pn sgt tak sbr nk buli my nephew... ;D eih..nak jadi mak org pn..kene la dgr ckp mama jugak..mama da experience 4 kali tau..kamoo itu masih hingusan..