Thursday 3 March 2011

attention : all driver must have a cup of coffee while driving


why?
sebab takut mengantuk ke?
untuk segarkan mata yg bosan mengadap jalanraya?
saje minum2 sambil tunggu jam reda?
no no no! *jari telunjuk gerak kiri kanan*
jawapannya sebabbbbbbb.....
bila korang bawak secawan kopi masa driving,
otomatik korang akan memandu dengan sopan.
tak caye? cuba try skali tengok.
mesti korang nak lalu bonggol slow2 je,
nak corner pun elok2 je,
takde nak corner2 baring ni,
kalau orang slow depan ko pun ko sabar je,
apetah lagi nak bawak cecah 120km/j kan,
mesti takkan punya!
sebab takut kopi ko tumpah dalam keta! kan2?
hee.kan menyusahkan kalau kopi tumpah,
kalau air kosong takpe lagi.
mana aku dapat fakta ni? well, bukan fakta pun.
ni semua kena experience sendiri baru tau.
itu lah terjadi kat aku malam semalam.
balik dari kelas ku cari hot coffee kat KFC
sebab aku teringat2 bau kopi kat 7E dekat ofis nun
ape kes teringat kopi 7E tapi beli kopi KFC pulak?
haha.tu namanya malam2 7E dah tak jual hot coffee tu.
dan sebenarnya aku nak stay up baca journal.
berhasil jugak pembacaan, tapi standard bila dapat caffeine,
otak pun jadi jam semacam je,
macam jalan jam pagi tadi.. (tiba2 je..hehe)
baca satu ayat 10 kali pun tak paham2.
eh aku dah lari topik
ok, tu la kesimpulannya aku dapat dari pengalaman aku,
kalau kerajaan wajibkan semua pemandu bawak secawan kopi masa driving,
mungkin kita dapat didik semua pemandu jadi pemandu yg berhemah.
kalau tak cukup secawan, suruh bawak satu jag. ha amacam?

p/s: tapi tak aci ar kalau kopi tu co-driver pegang. kena letak atas dashboard keta baru jalan idea ni. ;P

p/s lagi: layan je la repekan aku ni ek. :P aku masih sedikit weng ini pagi, tapi masih cari kopi lagi. sedapnya kopi free dapat kat pantry ofis! haha.

3 comments:

Merentas Horizon said...

ok, esok nak bancuh kopi.. bawa mug masuk dalam kereta. (nak naik lif pegang mug? wow) pastu nak letak atas dashboard.

pastu tido. biar awanis jaga kopi (sambil driving). hehe

*hrp esok x jam.

Basyirah Abd Rahman said...

ngantuk time drive waktu jem. terpikir jugak nak merasa air panas yang menyegarkan. haha.. best idea hang ni awanis..

ladygirl said...

sarah: ye2.ai tau u nak hint ai suh bawak keta berhemah sket kan. mmg dah lama sedar dah, cuma hangin gk bila kita berhemah pastu org lain kuajaq. kena blaja sabar byk lagi ni. hg igtkan ak slalu ek? ;D

basyi: time preggy jgn minum kopi byk sgt, nanti baby gelap. hakhak. xdela gurau2 je basyi. hihi. tapi caffeine mmg xelok kut especially for preggy mummy.