Monday 2 February 2009

beranjak terbang dan melayang

Aizat - Sahabat

Sahabat…mengapa kau pergi
Tinggal aku sendiri
Kau tahu ku tak sanggup

Sahabat…ingat lah kau slalu
Jadi yang terbaik
Walau kau tak disini lagi

Sahabat…aku rindu padamu
Datang walau sesaat
Ku ingin kan kau hadir

Chorus:
Aku disini dan menunggu
Diam tanpa dirimu
Kau tahu ku tak bisa
Beranjak terbang dan melayang
tanpa diri mu ku tak bisa dan kembalilah

tetiba rasa syahdu..teringat sahabat-sahabat yang dah jarang bertemu..yang dulunya jatuh bangun bersama..gelak ketawa..saling mengingatkan ketika lupa..menjadi penawar ketika duka..sekarang ni semua terasa jauh..mungkin sebab keadaan dah berubah..semua dah ikut haluan masing-masing..

hmm emotional sket..sebab tadi baru teringat nak wish birthday sorang dua sahabat yang dah terlepas beberapa hari..padahal time bday kite dia wish on time..sorry..memang salah diri ni sendiri..tau bday dia bape haribulan tapi tak wat reminder..check birthday kawan2 kat frenster pon jarang..tengok orang2 len wish baru teringat bday dia..hmm..

pastu memang sejak akhir-akhir agak menyepikan diri dari berhubung dengan sahabat-sahabat..henset letak merata-rata..pagi dapat message tengah malam kang baru reply..dapat message arini esok baru reply..adakalanya berhari-hari..orang kasi testi kat frenster pun tak reply..ym tak online..kadang-kadang online tapi invi je..entah angin perubahan apa yang melanda diri ini..

ada ketikanya lahir perasaan bosan bersosial melalui laman maya ni..ada ketika saya merasakan ada sesetengah orang yang tidak ikhlas bersahabat..saat berduka diri ini dicari..saat bergembira ditinggalkan terkulat-kulat..saya pun tak pasti saya tujukan ini untuk siapa..semuanya hadir dalam bayangan yang bercampur-campur..dari zaman kanak-kanak hinggalah sekarang..

andai ada sahabat-sahabat yang terbaca entri kali ini..mungkin perkara-perkara yang saya nyatakan sebelum ini pernah saya lakukan semasa kita sama-sama bersahabat..sama ada saya sedar atau tidak..maka tiada apa yang lebih saya inginkan selain dari kemaafan..


p/s: rindu zaman mrsm =(


No comments: