Monday 30 May 2011

end result

Assalamualaikum.

Alhamdulillah, hari Sabtu lepas aku dah berjaya menggodek meatballs seperti yang dirancang. Klik sini untuk resipi. Inilah hasilnya!

350g daging boleh menghasilkan 36 biji meatballs.





Ok presentation macam plain je kan.. sebab aku dah penat menggodek meatballs ni, lalu malas nak buat side dish nye pulak. lagipun ada kenduri kawen, plus kat umah mesti la aku nak makan masakan mak aku. hakhak.

Menurut pembacaan aku, side dish boleh terdiri daripada mashed potato, french fries, coleslaw, salad etc etc.

Rasa dia? Aku rasa ok2 je la. Tapi terlalu meaty. Sebagai penggemar daging, aku rasa aku tak boleh makan meatballs ni banyak2, pening kepala, too much cholesterol and oily kot. Sos pun macam agak muak, jadi aku tambah pepper banyak3x and add sauce summore. hee.

Others opinion? Papa cakap sedap. Mama cakap sedap jugak. tapi Mama's first impression is... "abby buat bergedil ke ni?" lol!

Overall? Ok je la. Next time aku nak try alter resipi ni. Ini pun aku dah alter2 jugak ikut selera anak tekak. We'll see how it turns out next time. :D

p/s: special sem aku dah nak start esok. aku harap blog ni tak suram semula, but thats too early to tell. lets hope class dis sem tak hectic sangat. yolah tu tak hectic, kalau class from tuesday to friday ape ke yg tak hectic nya tu? huhu.

No comments: